Är du en affärsdriven ekonom med passion för analys och utveckling? Vi söker erfarna affärsenhetscontrollers till två av våra affärsenheter. I denna roll får du möjligheten att arbeta nära affärsenheten och bidra till den strategiska och finansiella utvecklingen.
Som Affärsenhetscontroller är du en del av ledningsgrupperna för både affärsenheten och ekonomi. Du leder ett team av controllers och säkerställer att verksamheten har rätt ekonomiska underlag för att ta välgrundade beslut.
Om rollen
Coor söker sociala och engagerade ekonomer till vårt härliga controllerteam som idag består av omkring 20 personer. Som Affärsenhetscontroller kommer du att ha en central roll i vårt ekonomiska beslutsfattande och vara en viktig del av vår strategiska planering. Du ansvarar för att leda och utveckla ett team av controllers och arbetar nära affärsenhetens ledning. Rollen innebär både operativa och strategiska uppgifter, och vi söker en person som trivs i en dynamisk miljö där man får möjlighet att påverka.
Exempel på arbetsuppgifter
- Leda och utveckla medarbetare för att säkerställa hög kvalitet i arbetet
- Ansvara för ekonomisk rapportering, budgetering och prognoser
- Upprätthålla, utveckla och förbättra finansiella processer och rutiner
- Analysera och följa upp nyckeltal för att stödja affärsbeslut
- Samverka med andra avdelningar för att optimera resursanvändning och effektivitet
- Vara delaktig i affärsplanering och strategiska projekt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Coors huvudkontor i Kista (i mars 2025 flyttar vi till nya lokaler i Solna). Eftersom du kommer att stötta chefer i en verksamhet som är spridd över landet, så förekommer resor i tjänsten. Du rapporterar till CFO för den svenska verksamheten och kommer att vara en viktig del av vår ekonomiorganisations utveckling.
Vår kandidat
Vi söker dig som har
- Civilekonomutbildning och minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Gedigen kunskap inom redovisning och controlling samt affärsstöd
- Dokumenterad erfarenhet av ledarskap
- Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
- Mycket goda kunskaper inom Officepaketet, särskilt Excel och PowerPoint
Personlighet
Du är engagerad och driven, med förmåga att se både individen, gruppen och organisationen som en helhet där alla bidrar till det gemensamma målet. Du levererar resultat och säkerställer att intern styrning och kontroll fungerar effektivt. Du är proaktiv, lösningsorienterad och kan snabbt omprioritera vid behov. Genom din kommunikation skapar du förtroende och samarbete, samtidigt som du är initiativrik, tydlig och motiverar andra. Du är trygg i att fatta beslut och trivs i en ledarroll.
Vi erbjuder
Vi erbjuder en arbetsplats där social kompetens och teamkänsla är viktigt. Här blir du en del av ett professionellt och prestigelöst team som stöttar och inspirerar varandra. Vi satsar på din kompetens- och karriärutveckling för att du ska kunna växa och nå din fulla potential. Som en del av ett stort och expansivt företag finns det möjligheter att utvecklas både inom din arbetsgrupp och andra delar av verksamheten. Vi erbjuder konkurrenskraftig lön, avtalspension, försäkringar, utbildningar och förmåner som föräldralön, friskvårdsbidrag och möjlighet att arbeta hemifrån kombinerat med kontorsarbete.
Övrig information
Om du är redo för en utmaning där social kompetens och teamkänsla är i fokus, tveka inte att skicka in din ansökan med CV och personligt brev! Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan.
Vi genomför bakgrundskontroller på all vår personal vid anställning. Vill du veta mer, läs här: https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/
Bli en del av vårt team – hos oss gör du skillnaden!
All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med denna rekryteringsprocess undanbedes vänligen.