När Nicole Holmberg först sökte jobb på Coor var det för rollen som receptionist. Men redan under intervjun kom det fram att hon skulle passa bra i rollen som kundtjänstmedarbetare.
– De berättade vad rollen innebar under intervjun, och jag berättade vad jag trivdes med och vad jag är bra på. Det klickade helt enkelt.
En vanlig arbetsdag för Nicole innebär att hon och hennes team delar upp arbetsuppgifterna för att skapa variation och effektivitet.
– Vi är ett team som hanterar flera uppgifter. Det vi kallar för "dagligt arbete" - vilket innefattar telefonsamtal, arbetsordrar, beställningar och mejl som inkommer löpande varje dag. Det är viktigt att vi hela tiden ser till att få ut ärenden och beställningar så att berörda kan hantera dessa i god tid. Det kan handla om trasig belysning, stopp i en toalett eller beställning av kontorsmaterial. Utöver det hanterar vi även fakturor och övrigt administrativt arbete som exempelvis beställning av frukt och att se över ärenden som slutförts.
För att lyckas i rollen som kundtjänstmedarbetare krävs det flera olika färdigheter.
– Man måste vara bra på detaljer, eftersom varje site har sina egna specifikationer. Vi hanterar många ärenden och måste vara skickliga på administration, ha bra kundkontakt, vara tydliga och lyhörda. När vi skickar ut ärenden agerar vi som en mellanhand, och då är det viktigt att vara noggrann och lyhörd.
Hon berättar även om den starka gemenskap som finns mellan Coor och kunden.
– Det finns en bra gemenskap här, och vi strävar mot samma mål. Vi jobbar för en bra arbetsmiljö, både för kunden och för oss.
För Nicole är det bästa med jobbet är att både kollegorna och dagarna är unika.
– Kollegorna är det allra roligaste, vi har en väldigt härlig grupp med mycket glädje. Men jag gillar också variationen i arbetet. Vi har vårt dagliga arbete och kombinerar det med det övriga administrativa arbetet utifrån hur vi ligger till i våra uppsatta mål.
När en kollega slutade i våras, fick Nicole möjligheten att ta på sig mer ansvar i rollen som ansvarig för Coors avvikelsehanteringssystem (Actio) på siten.
– Eftersom vi sitter mycket med ärenden och har bra överblick, såg jag det som en möjlighet att bidra ännu mer. Vi har regelbundna möten där vi diskuterar nya mål och utbyter tips och erfarenheter. Problem på en site kan vara ett problem på en annan, så vi hjälper varandra att hitta lösningar.
Oktober 2024