Kundcase

Vasakronan

Hur höjer man servicenivån i ett uppdrag som rymmer allt från restaurang, lokalvård, konferens och reception till vaktmästeri och fastighetsservice? Genom innovation och tätt samarbete menar Vasakronan.

Vasakronans lokaler

Innovationer visar vägen i brett uppdrag

– Coors uppdrag är mångsidigt och med det kommer utmaningen att få till en jämn och bra leverans på alla plan. Vi strävar alltid efter att utveckla våra servicetjänster och vi kan vara ganska snabba på förändring. Det kräver mycket av en leverantör, säger Åsa Almquist, projektledare på Vasakronan.  

Partnerskapet mellan Coor och Vasakronan sträcker sig tillbaka till 2009 och innefattar en bred palett av olika servicetjänster: restaurang, konferens, reception, vaktmästeri och sedan 2018 även fastighetsservice runtom i Sverige. Det är ett uppdrag som kräver stort förtroende och idag jobbar över 200 personer från Coor ute i Vasakronans fastigheter, vilket gör uppdraget till ett av Coors största. 

– Eftersom det är ett så pass omfattande uppdrag är det viktigt att vi har gemensamma värderingar, ambitioner och ett ömsesidigt tänk kring kundarbete. Coors tekniker är väldigt viktiga för oss, då de är ute på plats och nästan dagligen möter våra hyresgäster, säger Åsa.   

För att samarbetet med Vasakronan ska vara så lyckat som möjligt behöver Coor vara flexibla och lyhörda, samtidigt som man lägger stor vikt vid innovationsarbete för att utveckla befintliga servicetjänster och ta fram förslag på nya lösningar. 

– Coor har en vilja att förstå våra utmaningar och är oftast snabba på att agera. De är även noga med att lyssna på våra önskemål, samtidigt som de är bra på att själva komma med förslag som kan förbättra våra verksamheter, säger Åsa. 

– Det finns en stor flexibilitet i samarbetet med Coor, där vi lyssnar på varandras önskemål och båda känner att det är fritt fram att komma med idéer och testa nya lösningar, säger Åsa.

Relaterat:

Fler hållbara kontor – om Vasakronan får bestämma

Om Vasakronan:

Vasakronan är Sveriges största fastighetsbolag med ett fastighetsbestånd som omfattar 173 fastigheter och en total area om 2,3 miljoner kvadratmeter.

Coors uppdrag:

Vasakronan har varit IFM-kund sedan 2009 och Coor levererar bland annat restaurang, lokalvård, konferens, reception, vaktmästeri och fastighetsservice i Vasakronans fastigheter över hela Sverige.

Åsa Almquist
Projektledare på Vasakronan

”Vi kan vara ganska snabba på förändring. Det kräver mycket av en leverantör.”

Kontakta Coor

Vill du prata FM-tjänster? 

Som ledande inom Facility Management bidrar Coor till utvecklingen av Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Våra servicelösningar låter dig fokusera på din egen kärnverksamhet. Allt annat tar vi hand om. Kontakta gärna oss för att se hur vi kan hjälpa dig.

Söker du jobb inom service? Då söker vi dig!

Jobba hos Coor

För att skydda din privata information, kan vi inte ta emot ansökningar via formuläret. 

Klicka här för att söka jobb