– Vi samlade det ordinarie teamet och frågade runt i hela Coor om hjälp. Det var helt fantastiskt att se hur vi enades som ett och samma Coor, där alla som kom in gav allt de hade – från tidig morgon till sen eftermiddag, säger Claus Krogh Ellegaard.
Tidslinjen var kort och schemat pressat, och för att arbeta i dessa regeringsbyggnader krävdes dessutom att alla medarbetare säkerhetsprövades.
– Det behövdes ett säkerhetsgodkännande, vilket var ytterligare en utmaning i detta, berättar Claus Krogh Ellegaard. Allt är dock möjligt med rätt inställning. Trots svåra förutsättningar lyckades Coor lösa utmaningarna, vilket innebar att regeringspersonal kunde återgå till rena och fräscha kontor, bara dagar efter den omfattande branden.
– Med rätt inställning löstes uppgiften. Genom att samarbeta över olika avdelningar, där många fick genomföra arbetsuppgifter som inte står i deras rollbeskrivning, lyckades vi lösa det. Alla stöttade varandra och höll humöret uppe, vilket gjorde den kaosartade situationen enklare, säger Claus Krogh Ellegaard.
Även Jesper Brøgger är imponerad över det arbete Coor mäktade med under dessa dygn.
– Coor och deras medarbetare tog sig an uppgiften med rätt inställning och arbetade över olika yrkesgränser. Det är en av anledningarna till att medarbetarna på de berörda institutionerna snabbt kunde återvända till sina arbetsplatser. Jag vill passa på att skicka ett stort beröm till Coors medarbetare för att de hanterade en så pass omfattande uppgift med mycket kort varsel, säger han.
Även om situationen var exceptionell och kantad av kaos, menar Claus Krogh Ellegaard att den var lärorik.
– Vi levererade ett mycket bra resultat till kunderna och vi fick med oss lärdomen att även stora uppgifter kan lyckas när de personer som tar sig an uppgifterna arbetar mot samma mål.