Vilka är vi?
Coor är ett ledande företag inom facility management. Vi arbetar med att skapa hållbara och innovativa lösningar för våra kunder och samhället. Coor erbjuder ett brett utbud av tjänster inom fastighetsservice, arbetsplatsservice och strategisk rådgivning. Vi är stolta över att ha en stark företagskultur som präglas av engagemang, innovation och hållbarhet. Vårt mål är att vara den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare och den bästa partnern för våra kunder.
Om rollen
Som gruppchef har du en nyckelroll i vår FM-serviceleverans. Där kommer du att leda och utveckla ditt team på ca 12 medarbetare med fokus på fastigheterna, utemiljön och avfallshanteringen, samt ansvara för att säkerställa hög kundnöjdhet och effektiva serviceleveranser. Du kommer att vara en förebild och arbeta för att skapa en trygg och inspirerande arbetsmiljö med ett närvarande ledarskap där du själv kommer vara aktiv i den dagliga driften. Rollen innebär ett helhetsansvar för personal, leverans, kund och ekonomi.
Du inspirerar och motiverar ditt team för att nå uppsatta mål. Vi värdesätter tydlig kommunikation och starkt samarbete såväl inom teamet och övriga kollegor. Du uppmuntrar till öppen dialog och delaktighet, vilket skapar en arbetsmiljö där alla känner sig hörda och värdefulla.
Exempel på arbetsuppgifter och ansvar:
- Leda och utveckla medarbetare genom tydlig kommunikation, målsättning och uppföljning.
- Skapa en säker, respektfull och positiv arbetsmiljö med stort fokus på riskmedvetenhet.
- Bygga starka kundrelationer och säkerställa hög kundnöjdhet.
- Analysera och optimera arbetsprocesser för ökad effektivitet och kvalitet.
- Säkerställa kostnadseffektivitet och hantera ekonomi- och bokslutsarbete.
- Driva förbättrings- och utvecklingsarbete, både internt och mot kund..
- Vara närvarande och tillgänglig för att stödja teamet i deras dagliga arbete genom att själv driva och ansvara för egna fastighetsuppdrag i den dagliga drift.
Vem är du?
Vi letar efter dig som är en trygg ledare med en stark egen drivkraft och positivism. Du är lyhörd och har en utmärkt förmåga till att bygga relationer både internt och externt. Du ser utmaningar som möjligheter där du lätt anpassar dig efter situation och skapar struktur där det saknas. Ditt engagemang och din förmåga att samarbeta och arbeta i team är tongivande och inspirerar andra.
- Krav på relevant utbildning inom fastighetsteknik, fastighetsskötsel och/eller motsvarande praktisk erfarenhet.
- Erfarenhet av ledarskap med helhetsansvar för ekonomi, personal och leverans inom liknande verksamhet.
- Är van att arbeta i Officepaketet samt ärendehanteringssystem
- Goda kunskaper i både tal och skrift i såväl svenska som engelska
- Körkort B är ett krav
Vi erbjuder
Hos oss Coor får du möjlighet att utvecklas i en dynamisk miljö med spännande projekt och engagerade kollegor. Vi erbjuder en konkurrenskraftig lön, flexibla arbetsvillkor med ett stort fokus på din personliga utveckling.
- Karriärmöjligheter och utveckling inom en växande organisation
- Marknadsmässig lön enligt kollektivavtal med årlig lönerevision
- Fast lön enligt kollektivavtal
- Avtalspension, försäkringar och förmåner som föräldralön och friskvårdsbidrag
- Löpande kompetensutveckling genom interna utbildningar och kurser
Om anställningen
Anställningsform: En tillsvidareanställning på heltid (100%) med provanställning på 6 månader.
Placering: Ludvika
Arbetstid: Dagtid vardagar kl 07-16.
Övrig information
Vi utför bakgrundskontroller på alla våra medarbetare inför anställning. Vid denna tjänst tillkommer även drogtester. Du kan läsa mer om det här.
Skicka in din ansökan redan idag – vi hanterar ansökningar löpande. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Mikaela Hedén på mikaela.heden@coor.com (semester tom 20 jan) alternativt Richard Larsson på richard.larsson@coor.com.
Bli en del av vårt team – hos oss gör du skillnaden!