Manager för systemintegration och automation

Manager för systemintegration och automation

Coor är en ledande leverantör av integrerade fastighetstjänster i Norden med visionen att genom ett helhjärtat engagemang kring miljö och hållbarhet skapa de hälsosammaste och mest framgångsrika arbetsplatserna. 

Vår verksamhet är personal- och resursintensiv och beroende av smart optimering tillsammans med en oslagbar kundupplevelse. Ny teknik med sensorer, robotar, drönare, digitala tvillingar och smart användning av data skapar nya spännande möjligheter för oss och för våra kunder. 

Vi är inne på en omfattande förändringsresa med harmonisering av våra leveransprocesser och modernisering av vårt IT-landskap för att framtidssäkra vår verksamhet. Vi ser nu över hur vi arbetar med viktiga områden som Enterprise Asset Management och Workforce Management, och hur vi skapar värde genom intelligent automation av processer och integrationer. 

Vi erbjuder en varm, innovativ och inkluderande arbetsplats med en sund balans mellan arbete och privatliv, och med möjligheten att vara med på den här spännande verksamhets- och IT-transformationen. 

Vi söker en ledare för våra team som arbetar med systemintegration och automation på gruppnivå till vårt Stockholmskontor. I rollen får du ett stort ansvar för att bestämma hur process, lösning och plattformar ska utvecklas inom dessa områden. Vi växer som företag genom nya kunder samt förvärv, och det är därför avgörande att kunna stödja integrationen av dessa på ett effektivt sätt. Det är viktigt att kunna lita på att data flödar rätt både mellan oss och kunden men även mellan våra interna system. Rollen ansvarar även för automationslösningar (ex. RPA) och att se hur dessa lösningar sparar tid och hjälper våra kollegor i deras arbete är mycket tillfredsställande!

Vi erbjuder dig

  • Att vara med att forma hur vi jobbar med integration och automation
  • Leda ett dynamiskt utvecklingsteam i en modern IT-organisation på ett företag med erkänt god kultur
  • Frihet under ansvar – mandat att ta beslut som rör dig, ditt team och de lösningar vi jobbar med
  • Kompetensutveckling och karriärsmöjligheter
  • Modernt kontor som i mars 2025 flyttas till ett helt nybyggt i Solna anpassat för dagens hybrida arbetssätt

Det här gör du hos oss
Vi har idag två agila team som sköter systemintegrationer respektive RPA/Automations utveckling. Båda teamen är etablerade med anställda i kombination med partners. Var med i resan för att skapa ett sammansatt team.
Du ansvarar för teamens dagliga uppgifter som standups, prioritering och arbetsfördelning men det ingår också att arbeta med saker som strategi, budget, leverantörshantering. Säkerställ också att way-of-working är effektivt och följer de policys och standarder som finns.
Du samverkar med interna och externa parter och ger råd om hur vi arbetar optimalt med dessa områden. Sätt upp strategi och roadmap tillsammans med olika intressenter för att vi ska nå Coors visioner och mål.

Mer om dig
Vi söker dig som är en lagspelare, du är proaktiv och självmotiverad med ett analytiskt sinne. Du gillar att leda och coacha ditt team. Du är en förebild som främjar en CI/CD-kultur, minskar komplexitet och inspirerar teamen att vara kreativa.

Du har en examen inom IT, teknik och/eller motsvarande erfarenhet från liknande roller. Rollerna har gärna varit inom integrations och automations-relaterade projekt i multisystemmiljöer, gärna som ledare av utvecklingsteam inkluderat hantering av leverantörer. Du har med fördel funktionell kunskap från verktyg och teknologier relaterat till Azure API Management, Azure Logic Apps och Functions, Azure Power Automate och Blueprism.

Som person och kollega gillar du att ha kul på jobbet och det sprider sig till teamet runt dig. Du är ambitiös, tar initiativ och hjälper teamen till praktiska och effektiva lösningar samt är bekväm med att arbeta i en expansiv miljö med höga krav. Du har utmärkta kommunikationsfärdigheter både på svenska och engelska och har erfarenhet av att hantera olika stakeholders runtom i verksamheten. 

Ansökan och övrig information
Du kan enkelt ansöka nedan. Intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.

Som en del av rekryteringsprocessen så kommer en bakgrundskontroll genomföras på slutkandidat.
Vill du veta mer? Läs om processen här:  https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/

Välkommen med din ansökan!

Om Coor Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2023 blev Coor tilldelad en andra plats till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är ett karriärföretag 2024 enligt Karriärföretagen.